·188 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Şubat 2026 23:06 Yakup Kadri ile ilk tanışmam lise yıllarımda Yaban romanı ile olmuştu. O roman da Kurtuluş Savaşı dönemi halktan panaroma sunan güzide bir eserdi.
Bu kitapta da yer alan hikayelerde İstanbul'un işgali sonrası halkın çaresizliği, İşgal altındaki kentin haleti ruhiyesi son derece başarılı şekilde aktarılmış. Hikayelerin konusunun gerçek hayattan alınmış olması da aslında dönemin zorluklarını anlamak adına oldukça kıymetli. Eski Türkçe kelimeler - yanında anlamı olmak üzere- fazla olsa da akıcı okumaya engel bir durum değil.
Hastalığın verdiği sıkıntılı durumumla okumam olması gerekenden daha uzun sürdü ama okuduğuma değen bir kitap oldu kesinlikle.