Orhan Veli; şiirle yakın temasım bakımından çok özeldir. Bir derste onun "Bedava" isimli şiirini dinlediğimde kitabını almaya karar vermiştim. Onun "Bütün Şiirleri" kitabı, satın aldığım ilk kitaptır. Yıllar içinde ona dair ulaşabildiğim pek çok yazıyı okudum. Onun gösterişten uzak ama samimi ruhu bana daima iyi gelmiştir. Öykülerinde de aynı duyguyu yaşadım. Elbette bu öykülerin çok çok üzerinde öyküler okudum ve bir kıyas söz konusu olursa onu çok sevdiğim için sonuç benim adıma daha üzücü olur. Fakat buna girişmeyecegim. Onun zorlukla ve sanatla geçen kısacık yaşamı, çatışmaları ve özellikle Haşim özelinde geleneksel anlayışa karşı duruşuna beliren acı tebessümüm; geçerliliğini, canlılığını yitirmeyecek. Kitapta 7 öykü yer alıyor. Biri çeviri. Samimi bir dil ve tabii ki sokak var. Hemen her okurun seveceğini düşündüğüm "İşsizlik" ve "Denize Doğru" öykülerini çok başarılı buldum. Yalnızca Orhan Veli'yi sevenlerin değil, edebiyat birikimi elde etmek isteyen herkesin okuması gerektiğine inanıyorum.