başlayalı henüz 20-25 sayfa olmasına rağmen, anlatıcı beni hemen sardı, kendi dünyasına aldı. ne kadar incelikli naif bir anlatımı var olayları; hemen kapıldım. daha önce macar yazar-edebiyatı okumamıştım, Marai ile bu dünyaya adım attım. Atmosfer olarak içerisinde yaşanılan zaman, şu an için anlatıcının içerisinde oturduğu kafe, renk betimlemelerine kadar her şeyi zihnimde yaşadım.
ekleme: kitapta yaşayan karakterler gerçek, ayrışmış karakterlere ve ruhlara sahipler, düşünen irdeleyen kendi yolunda yürüyen karakterler. kapitalist sömürücü düzenin içindeyiz hepimiz; tek tipleştiren düşünmeyen sadece tüketen ve çarkları döndüren bireyler yaratılmaya çalışılıyor. durum bu iken romandaki eşsiz varoluşlar ruhuma iyi geldi.
*kitaptan bu denli etkilenmişken(henüz 60lardayım) biraz araştırayım dedim ve youtube da gezinirken "Şule Tüzül" ile tanışmış oldum. kensini en çok etkileyen 2025 e ait kitapları listelemiş; ilgilenenler için linki bırakıyorum : youtube.com/watch?v=cepB4S-...