Puan vermedi·622 syf.··
2026 5. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 14 Şubat 2026 13:54
Nedir bu oblomov, oblomovluk? Aslında zeki, donanımlı, iyi karakterli olan insanların hayattan beklentisi olmadan sadece temel ihtiyaçlarını karşılayacak kadar tembelleşmesi. Yazar on yıl kadar kafasında kurguladıktan sonra bir ay gibi kısa bir sürede yazdığı eserde bunu öyle güzel ifade etmiş ki. Rusların tembelliğini Oblomov üzerinden anlatırken, Almanların çalışkan, azimli ve disiplinli oluşunu da İlya'nın çok yakın arkadaşı Ştols karakteriyle bizlere aktarmış. Ve aşk... "Aşk bazen beklemez. İnsanın içini bir ateş sarar, bütün varlığı ürpertir." İşte şimdi dedim İlya üzerindeki tembelliğinden kurtulacak diye bekledim. Sonuçta aşk insanı alevlendirmez mi? "Bu kitapta önemli olan oblomov değil, Oblomovluktur." Kitap akıcı değil akışkan sıvı maddelerin konduğu kabın şeklini aldığı gibi cümleler okurken şeklini alıyor. Karakter tahlilleri oldukça başarılı onlarla sevinip onlarla üzülebilirsiniz. Çok severek okuduğum bu eser için küçük bir eleştiri Olga karakteri bu kadar abartılmasaydı keşke Olga'nın yapmak istediği her ne kadar güzel olsa da sayfalarca şımarıklıklarını okumak beni çok baydı daha fazla ayrıntıya girmeden eserden güzel bir alıntı ile incelememi bitiriyorum Ya şimdi ya Hiçbir zaman Ve Pelin K. , E. yoldaşlarıma bana eşlik ettiği teşekkür ederim.
Oblomovİvan Gonçarov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,9bin okunma
·
120 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Askında Oblomov her şeyin gayet de farkındaydı..ve herşeyi bilmesinden dolayı oluşan bir “TÜKENMİŞLİK” içindeydi..Ve Oblomov’luk bulaşıcıdır.sonunda Olga nın da ona benzemesi de öyle hissettirdi. Harika bir yorum olmuş caniçim😍👏👌birlikte yine aynı satırlarda buluşmak dileğiyle 🫶🫠📖
Yorumuna sağlık çiçeğim 👏🏻 birlikte okumak büyük bir zevkti 🤭😬