"Mutluluk ya da mutsuzluk, tuğlalarını kaderin tedarik ettiği ama inşa etme eyleminin insana bırakıldığı tablolardır: Kimileri bu tuğlaları birleştirerek mutluluk binasını, kimileri de aynı tuğlalardan mutsuzluk zindanını inşa eder. Ortaya çıkan sonuca bakınca sorunu tuğlalarda görmek hatadır."
Başka bir deyişle; mutluluk insana rastlantı sonucu isabet etmez.Hayata ve olaylara bakış açımızla ilgilidir.
Hem Ramazan'ın ruhuna uygun maneviyatıyla hem de zengin edebi alıntıları ile - bunu söylemeden geçemeyeceğim- şimdiye kadar okuduğum en iyi kişisel gelişim kitaplarından birini bitirmiş ve kitabı rafa kaldırmış olsam da içime işleyen satırlarını uzun bir süre zihnimde taşıyacağım...
Kitapta ; mutluluğumuzun bizim elimizde olduğu, bunun da sahip olduklarımız ile ve şu anda içinde bulunduğumuz şartlarla mümkün olduğu ancak bu inşa için birtakım malzemeler gerektiği ; şükür, tefekkür, zihinsel yorumlama, zeka , olumlu kanaat, gerçekleri kabul , inanç , iyimser olma , içimizdeki sesi ve vicdanı dinleme, güzel söz ile telkin , geçmişe takılmama ve gelecek için endişe etmeme başlıkları altında ayrıntılı yorumlar, ünlü edebiyatçılardan alıntılar, yer yer ayetler ve kıssalar ile çok güzel anlatılıyor.
Kitabın sonunda yer alan 40 madde ise; ara ara açıp okunacak ve ruha iyi gelecek cümlelerden oluşuyor.
Kaynakça kısmındaki kitap listesi ise biz okuyuculara harika bir tavsiye listesi sunuyor.
Çok severek okudum.
Sizlere de tavsiye ederim.