𝗕𝗲𝗻 𝗣𝗮𝘂𝗹𝗶𝗻𝗲'𝗶 𝗔𝗿ı𝘆𝗼𝗿𝘂𝗺 𝗔𝗺𝗮 𝗢
Herkese Merhabalar...
Sizlere yeni bir kitap ile geldim.
Daha önce yazarımızın kalemi ile tanışmış ve sevmiştim.
Üstüne katlayarak yeni kitaplar çıkaran yazarlar da beni mutlu ediyor.
Aslında felsefe ile aram pek yoktur hatta hiç yoktur ama kurgu içinde dozunda olunca sevdim.
Başlar hızlı giderken sonrasında yaşananlar ve karakterin aynı zamanda da derinlemesine girmesi ile biraz yavaşladı.
Ama bu yavaşlama böyle kurgu da olan tıkanma değil düşündürmeye yönelten kurgudan dolayı.
Durup yazılanları ister istemez düşünüyorsunuz.
Kapak tasarımına değinmeden geçmek olmazdı.
Bu tasarıma bayıldım renkler de gerçekten harika.
Hem ön yüzü hem de arka yüzü cizimi çok başarılı.
1990 lara doğru gitmeye ne dersiniz?
Burak Fransız Kültür Merkezi'nde Fransızca dersi veren babasının ısrarı ile derslere katılır.
İlk gün bir hayli sıkıcı geçmiş olsa da diğer gün derse gelen ve sonradan adının Pauline olduğunu öğrendiği kız ile daha istekli gider.
Aynı zamanda bir diğer ders veren Fransız ogrentmenin kızıdır.
İkili arasında kısa sürede bir arkadaşlık başlar ve birlikte vakit gecirirler İstanbul'u tanıtıp, gezdirmek de Burak'a düşer.
Ama ne yazık ki mecburi ayrılık olur ve Pauline ait olduğu yere gider.
Bu süre zarfında tabi ki hayat devam eder Burak felsefe akademisyeni olur.
Hatta Burak'ın hayatında ona iyi gelen Buket vardır.
Aradan geçen on dokuz yıl sonrası ise gördüğü bir afiş ile her şey değişir.
Bu yıllar önce birlikte vakit geçirdiği Pauline'dir.
Kalbinde ona da yer olduğunu düşünen Burak bunun peşinden gitmek ve Pauline'ye ulaşmak ister.
Bunun için ise tereddüt etmeden yola çıkacaktır elbette ki yalnız olmayacak ama sonunu kendi tamamlayacak.
İşte siz onun bu yolculuğunu okuyacaksınız.
Sadece yolculuk mu hayır felsefeden, resme, edebiyattan müziğe ve sinemayla okuma keyfinizi katlayacaksınız.
Kitap sizi bekliyor...
İnsan aslında keşke dememek de istiyor.
Burak için ne desem bilemedim ama en azından içinde olanı yaşamak yerine görmüş ve hangisini istediğini seçmiş oldu yani bana öyle geldi.
Bir kalpte iki kişi olur mu?
Bu bana göre olmaz ama olanlar da yok değil.
Neyse ben hiç bunlara girmeyim.
Ama kitap için karakterin yaptığı bence ona iyi gelen şeydi zaten yapmasa ne ruhu ne aklı dururdu.
#benpauilineiarıyorumamao #seldacacomments