Edebi olarak çok güçlü bir kitap değil, ama bazı noktalarını oldukça düşündürücü buldum. İnsanların kendi kişiliklerini ve problemlerini de gittikleri yere götürdüklerine inanan birisi olarak bir olaydan ziyade mekanın bütün karakterleri dönüştürmesi bana zayıf bir varsayım olarak geliyor. Ama inançsızlığı askıya alan okuyucular için iç ısıtan bir kitap olduğunu belirtmeliyim. Beni en çok düşündüren kısmı Lotte’nin bencil ve açgözlü davranan karakterlere karşı tutumu oldu, daha doğrusu benzer durumlarla karşı karşıya kaldığımda bu şekilde davranmayı tercih edebilir miyim sorusu oldu.