·199 syf.····Okunma: 23 Şubat 2026 14:09 Öfke Dansı en az bir kez okunmayı hak ediyor.(8 veya 10 yıl sonra tekrar)
Birçok duygu gibi öfke de özünde güçlü mesajlar barındırır. Neye ihtiyacımız olduğunu, isteklerimiz, ihtiyaçlarımız, sınırlarımızın ihlal edildiğini, önceliklerimiz, değerlerimiz noktasında bizi uyarır. Burada da önemli olan öfkeye nasıl tepki verdiğimiz; işlevsel mi değil mi? Bunu anlamanın da yolu kitapta yer alan hayatın içinden seçilmiş örnekleri incelemektir.
Özverili olmak neden psikolojik sorunlar yaşamamıza neden olmaktadır?
Duygusal yüklenme veya duygusal tepkisizlik ilişkilerde neden sorunların çıkmasına sebep olur?
Öfke durumunda karşıdakini suçlamak, eleştirmek, duygusunu, düşüncesini değiştirmeye çalışmak işlevsizdir. Çünkü bizler kimsenin duygusunu, düşüncesini değiştirme sorumluluğuna sahip değiliz. Sorumlu olduğumuz: "Ben ne istiyorum", "Benim neye ihtiyacım var", "Benim için sorun ne" sorunlarına odaklanıp bunu karşıya aktarmak işlevseldir. Çünkü ilişkiyi güçlendirir, 'BEN'i fark edip açığa çıkarmak, iyileştirici güce sahiptir.
"Öfkemizi kendiniz hakkında bildirimlerde bulunmak üzere kullandığımızda güçlü bir konuma gelmiş oluruz, çünkü kimse bizim duygu ya da düşüncelerimizi tartışamaz." Syf. 92
"Öfkemizi etkin şekilde kullanmak öncelikle açık bir 'BEN' gerektirir, oysa kadınların benliklerine sahip olmaları hep engellenmiştir." Syf.103
"Duygularımıza neden olarak diğer insanları sorumlu tutmaktan ve bizim seçim ya da tepkilerimize diğerlerinin verdiği tepkiler yüzünden kendimizi suçlamaktan vazgeçtiğimizde, öfkeyi değişim aracı olarak kullanmaya başlarız."syf107
"Ama yine de, çocuklarımızın duygu ve düşüncelerini değiştirmemiz mümkün değil. Daha da önemlisi bu bize düşmez." syf.129
"Benim sorunum, her şeye karşı kendimi aşırı derecede sorumlu hissetmem." syf.150