çok popüler olduğu için okumaya karar vermiştim, abartılıyor mu gerçekten hak ediyor mu? anlatıcı karakterimiz June, üniversiteden beri tanıdığı, oldukça popüler, güzel, ilgi çekici, yazar dünyasındaki gözde isimlerden biri olan arkadaşı Athena'nın ölümünden hemen sonra taslak halindeki kitabını çalıp, kendi kaleminden eseri tamamlayarak yayımlıyor. olayları okurken Athena'ya karşı bir sempati besleyemedim hiç, June daha ılımlı bir karakterdi bana göre.
kitabın yarısına kadar çok da severek okudum diyemeyeceğim maalesef. bir kitabın yayımlanana kadar ve yayımlandıktan sonraki süreçleri çok çıplak bir şekilde anlatılmış. eğer yazarların eserlerini oluştururken yaşadıkları engeller, editörlerin müdahaleleri, riskler, sosyal medya ve kitap platformlarındaki eleştiriler, yorumlar gibi perde arkası unsurları öğrenmek istiyorsanız daha çok hoşunuza gideceğini düşünüyorum. ben çok da merak etmediğim için ilk yarısını çok keyifli okumadım, June'un kitabın çalıntı olduğunun ortaya çıkıp çıkmayacağını -ve daha fazlasını- sessiz bir şekilde gözlemleyip beklediği, kurgu kısmı ve gerilimi daha ilgi çekiciydi. kalan yarısı bu şekilde daha hızlı sayfa çevirtti diyebilirim.
okunabilir mi? evet, ama beklentiyi çok da yükseltmemek lazım benim fikrim.