·139 syf.····Okunma: 25 Şubat 2026 19:34 *Kim inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Ramazan orucunu tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır.*[Buhari,İman, 28]
⚘️~~~~~⚘️~~~~~~⚘️~~~~~⚘️
Sezai Karakoç o kadar güzel, anlamlı bir kitap yazmış ki, bence herkesin okuması gereken bir kitap. Özellikle Ramazan Ayında tuttuğumuz orucumuza eşlik edecek bir kitap, ikisi birlikte pek lezzetli oldu benim için. ♡
Karakoç orucun ruhumuza, bedenimize, faydalarını, Ramazan ayının güzelliklerini kısacası İnsana ve vücuda faydalarını yazmamış yazarken yaşamış..♡
*Konuğumuz Oruç, pencerelerimizi açar, perdeleri havalandırır. Evin badanasını ve boyalarını tazeler. Mutfak ve kilerimizi doldurur. Sularımızı tatlandırır. Lambamızı kutlar. Soframızı kutsallaştırır. Gök sofrasını açar. Gecemize, ebedi düşler ekler. Çatımızdaki vahşi sesleri durdurur. Mezarlara yerleşmiş yabancı görüntüleri ürkütür. Ülkeyi güvenli bir ülke yapar. İnsanı kendi özüne, değişmez gerçeğine döndürür. Nimetlerin akıntısındaki düz akımı dalgalı akıma çevirerek açlıkla ve susatarak insanı metafizik plana çeker. Artık insan, düşünceleri ve sözleri bir saman yığını gibi savurmaz. Belki, bir yıl, uğrunda alınteri döktüğü bir buğday harmanı gibi devşirir ve her tanesini değerlendirir.*
Okurken tebessüm ederek okudum. Belli ki Ramazan Ayını ve orucu çok ince düşünmüş ve sonra kaleme almış. Tarif edişleri beni çok mest etti.
*Oruç tutmak, insanın yüreğini canlı, cıvıl cıvıl sesli kuşlarla doldurmak değil midir?*
Eğer siz de Ramazan Ayında oruç ile ilgili bir kitap okumak isterseniz bu kitabı gönülden tavsiye ederim. Hem oruçluyken ruhunuza iyi gelecektir, hem de daha çok bilgi, fikir sahibi olmaya davet edecektir sizi. ♡