Normalde problem olmayan bir çok şeyin problem olduğu o kitap...
6/10
·528 syf.··
2026 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2026 02:17
Bir zamanlar yarım bıraktığım kitaba geri döndüm. 1 yıl önce başlayıp 2.bölümde bırakmıştım, o zamanki okuma listeme uygun kitap değildi. Gökçene şans verdiğim gibi bu seriye de devam etmek istedim. Mukayese etmek istemem, ama yarım bırakıp tekrar başladığım için çok mutlu oldum falan diyemeyeceğim. Gökçene yeniden şans verdiğim için çok mutluydum, bu kitapsa benim için sadece nötür. Kitap 528 sayfa, 18 bölüm, bazı bölümler uzun, bazıları ortalama diyebilirim. Akıcılığı benim için normalin altındaydı. Çünkü kitaba verdiğim puana etki eden en büyük nüans kitabın akıcılığı, kitapta kullanılan betimleme dilinin çok garip olmasıydı. Yazarın dilini anlatamıyorum, ama öyle cümleler ki, okuyorsun, ama hiçbir şey anlamıyorsun ve o hisseleri okumak istemiyorsun. Sanki kitap sadece dialoglardan ve bazı önemli olaylarsan ibaret olmalıydı. Böyle cümleler olmasaydı, asla kitap 528 sayfa olamazdı, max 400-450. Uzun zamandır, okuduğum kitaplar arasında akıcılığı normalin altında olan tek kitap diyebilirim. Şahsen benim için akıcılığı 2/5, ya da 5/10. 1.kitap olarak tam bir giriş kitabı diyebilirim. Karakterler de zaten başlı başına soğuk nevale, öz alemlerine göre karanlık ve çok güçlü adamlar, yaptıkları her şey karşılıklı. Kitabın karanlık havası olsa da, dark romance diyemem. Kitapta bir çok şey sanki yazılmak için yazılmış gibi, bilemiyorum ya... Bu kitapla ilgili "Bilemiyorum ya" , diyeceğim çok detay var... Mesela karakterlerin isimleri çok mu aranmış?! Songur Talaz Yakut, Valeri Dinç Saka, Doren, Sonay (erkek, ama kadın sanmıştım), Dolkan, Yalissa (asla türk ismi olduğunu kabul edemem), Zara mıydı, neyse ve b. Argoya hiç problem yaratmayan ben neden 528 sayfanın yarısında küfür okudum? Yetişkin içeriğe de no problem olan ben neden her olayda, her olayla birlikte gelen cinselliğe kayan sahneler okudum? Neden max 4-5 bölümden sonra her bölümde aralarındaki çekim vurgulanıyordu? Buna ihtiyaç var mıydı? Mesela yakınlaşma sahnelerinin bu kadar çabuk gelişmesinin ne manası vardı? 4-5 yok, 10.bölümde başlasaydı böyle sahneler, biz çekimi hissedemeyecek miydik? Her bölümde çekim çekim, çekim, yakınlaşma, yakınlaşma, hep öyle imalar...Nereye kadar be... Anladık, en yürüyen libido abideleri sizsiniz... Kısacası, en slow burn olmayan kitap arıyorsanız, şans verebilirsiniz. Karakterlere gelirsek, her kese nötürüm. Ne Valeriye wow ısındım, ne Songura. Güzel sahneleri vardı, komiklikleri de vardı, birbirleriyle gıcıklaşmaları, Valerinin kendi düşüncelerinin olmasını ve hayır diyebilmeyi bilen biri olduğu için beğendim. Ama neden ilk bölümlerden bu kadar azgın davranmalıydı?! Songuru çalacaklar mıydı? Bu kadar mı kıymetliydi be?! Songura da her bölüm kendi kendime "Evet, kardeş, en tehlikeli, en korkunç, en şeytan, en en en sensin be", diye sövdüm. Anka da bildiğiniz yürüyen telegraf Naciye (Sen Anlat Karadeniz'den bilenler anlayacak)... Kız her kesin kirli çamaşırlarını koz olarak topluyor, sanki bu, cehiz. Travmaları falan var, zor hayat yaşamış, Allah yardımcısı olsun. Ama telegraf Naciye olmak da kendi seçimiydi bir yerde. Karga ye Yılanlar'dan olduysan, kaçış yoktur, sadece kabullenip hayatta kalmaya bakmalısın. Anka kendi topuğuna kendi sıktı yani...Bence, Anka sonda bunun bir cezasını alacak, ama ne zaman ve nasıl olacak, birlikte göreceğiz... Kitapta, belki de, diğer karakterlere göre daha çok sempati duyduğum karakter Doren ve Kaner oldu. Evet, böyle bir kurgu ve buna uygun okuduğumu biliyordum. Ama gerçekten, bir çok şey çarpık ilişkiler, ilişkicilik oynamalar, küfür üstüne küfür, yanlarındaki kızlardan "Benim kızım o", "Biz kızlarımızı ortaya atmamalıyız", "Bizim kızlarımız..." ile başlayan iğrenç ötesi cümleler vardı. Iyyy yani... Kitapta en sevdiğim ne mi oldu? Seteye dedikleri Songur Valerinin köpeği olacak... Bence, bu kitap bir ilk ki, ilk defa bir kitapta tüm karakterlere nötürüm. İnceleme yazdıkça bir çok olay gözümde yeniden canlandı ve aslında kitapta takıldığım ne kadar detay varmış, şimdi daha çok idrak edebildim. Bir serinin ilk kitabı gibi tanımlarsam, dark, ama tam olarak dark romance olmayan, ana temanın intikam, gizemler, gerilim, güçlü aileler arasındaki nefret ve düşmanlık, tutku, asla slow burn olmayan yakınlaşma sahneleri, yetişkin içerik olduğu bir kitap. ♧ Yetişkin içerik mevcuttur. Benim için 6,5'luk bir kitap. Ama 7 de diyemem. O yüzden son olarak Kasırgaya Kanan Saka 1 6/10 olarak değerlendirdiğim bir kitap oldu.
2026 Okuma Raporları
Kasırgaya Kanan SakaHazel Noya · Ephesus Yayınları · 2024535 okunma
·
118 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.