Bana hitap etmedi; başlangıçta ne yazıkki önyargıyla başladım çünkü Asya kültürüne veya Çin tarihine özel bir ilgim yok ve bu bağlamda metin bana baya uzak kaldı. Karakteri de benimseyemedim; aptal veya korkak değildi evet, aslında sistemin içinde hayatta kalabilmek için şekillendirilmiş biriydi. Kitap kolay okunmasına rağmen, duygusuz ve mesafeli anlatımı nedeniyle karakterin içine giremeyince hikâye bana yakın gelmedi. Yine de kitabı okumak boşuna değildi tabii ki; kendi okuma zevkimi ve sınırlarımı fark ettim:
Toplum eleştirisini severim ama her toplumun eleştirisi bana hitap etmiyormuş. Bu deneyim, okuduğum her kitabın, ilgimi çekip çekmemesine bakmaksızın zihnimde bir iz bıraktığını ve bana farkındalık kazandırdığını gösterdi.