Puan vermedi·352 syf.··
2026 11. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2026 23:21
Bu kitabı okurken açıkçası baya zorlandım. Konusu ağırdı, atmosferi karanlıktı ama asıl zorlayan şey sanki benim yanlış zamanda okuyor olmamdı. Bazı kitapların bir zamanı olduğuna inanırım ya… İşte 1984 benim için tam olarak öyleydi. Kitap kesinlikle çok güzel, çok güçlü ama ben belki de ruhen daha hafif bir şeylere ihtiyaç duyduğum bir dönemdeydim. Okurken içim daraldı, üzerime bir ağırlık çöktü. En çok da insanın kendi zihninden bile şüphe etmesi beni sarstı. "Gerçek" dediğimiz şeyin bile birileri tarafından değiştirilebilmesi fikri ürkütücüydü. Yine de şunu söyleyebilirim ki; bu kitap etkileyici. Sadece ben onunla doğru anda buluşamadım. Belki başka bir zamanda okusam çok daha farklı hissederdim. Çünkü bazı kitaplar vardır, sizi çağırır. Ve siz o çağrıya doğru zamanda cevap verdiğinizde gerçek bağ kurulur. 1984 benim için güzel ama zamansız bir karşılaşmaydı. Kitabın Konusu : Totaliter bir rejim altında yaşayan Winston Smith'in hikâyesini anlatır. Okyanusya adlı bir devlette, "Büyük Birader" adı verilen lider ve Parti her şeyi kontrol etmektedir. İnsanların düşünceleri bile gözetim altındadır. Geçmiş sürekli değiştirilir, gerçeklik Parti'nin istediği şekilde yeniden yazılır. Winston ise bu baskıcı düzende içten içe sorgulayan, sistemden rahatsız olan biridir. Yasak olan duygular ve düşüncelerle yüzleşirken hem kendisiyle hem de rejimle mücadele eder. Kitap; gözetim toplumu, propaganda, düşünce kontrolü ve özgürlüğün yok edilişi üzerine çarpıcı bir distopyadır.
1000Kitap
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,3bin okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.