·626 syf.····Okunma: 02 Mart 2026 00:00 Evet *spoiler* ile birlikte kitap hakkında yorumlarımı yapmak istiyorum.
Öncelikle sevgili Jane neler çektin be kızım! Kitabın ilk 150 sayfasını okurken Jane’in hayatı için çok üzüldüm ama bunlar daha görmediğimiz kısımlarmış. Rochester malikanesine gittikten sonra oradan ayrılana kadar ki kısım benim için kitabın en güzel kısımlarıydı. Bilmiyorum sevgili okuyucular belki benimle aynı fikirde değilsiniz ama hayatımda hiç sevgi görememiş kızımızın kendinden 20 yaş büyük birini sevmesi??? Üstelik Edward ona hep iyi davransa duygularını açsa başka konuşurdum. Ama falcı kılığına girerek karşısındaki kadını anlamaya çalışan biri, başkasıyla evleneceğini söyleyip Jane’imin duyguları tartmak! Daha en fenasına gelmiyorum bile evli olduğunu bu kız nikahta mı öğrenecekti gerçekten o zamana kadar bir kere karşısına alıp söylemez mi insan.
Gelelim bundan sonraki kısma Jane gerçekten nikahtan sonraki zamanda ben bile senden çok tepki verdim. Karşındaki adamla bunları konuşmak yerine vurdun kendini yollara. Bu acıyı kendini aç susuz bırakarak bedevi olarak mı yollarda mı geçirecektin? Neyse buralarda ve bundan sonraki kısımlarda çok sorguladım kendimi, çok yorum yaptım içimde.
Diğer bir kısmı yazmadan bu yazıyı bitiremeyeceğim. Bu adam nasıl kör oldu? Ağzım açık kaldı okurken, Jane’in yokluğunda 1 sene de bu kadar olay olacağını düşünmezdim. Sonunu tatlı bağlamışlar biz okurlar için beklenen son yazıldı belki de ve benim en sevdiğim kitaplar arasında yer aldı. Ama tekrar söylemeliyim ki nikahtan sonra çoğu an ben ne okuyorum? Neler oluyor burada? Diye uzun uzun düşündüm. Sevgili Jane’im az kalsın din uğruna, kendini tanrıya adamak için kuzeniyle evlenecekti bir de. O sayfalarda hayır, sakın! demekten başla bir şey gelmedi içimden.
Belki bazı noktalarda fazla yazdığım çıkıştığım yerler olmuş olabilir ama kitabı okurken hissettiğim duygularımı düşünerek buraya yazmak istedim Sevgili Okurlar…