10/10
·512 syf.··
2026 15. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2026 00:00
Elbet bir gün buluşacağız... Öyle güzel, öyle duygulu bir kitap okudum ki ne yazsam eksik kalır. Yazardan okuduğum ilk kitap ama son olmayacağı kesin kalemini,dilini o kadar çok sevdim ki hem elimden bırakamadım hem hiç bitmesini istemedim. İsmail Hakkı Tonguç ve Hasan Ali Yücel önderliğinde kurulan Köy Enstitülerinin nasıl yapıldığını,nasıl eğitim verdiğini, ülkemiz için sağladığı faydaları ,tek amaçları ülkesini kalkındırmak olan öğrencilerin verdiği çabaları ve 17.000 mezun verdikten sonra kapanma sürecini anlatan, başta eğitimin önemini ve vatan sevgisini vurgulayan muazzam bir kitap.Öyle donanımlı ve bilgili öğrenci mezun eden bu okulların kapanmasının ülkemiz adına alınmış en büyük yanlışlardan biri olduğunu bir kez daha anlamış oldum bu kitaptan sonra. İşte bu Köy Enstitülerin de eğitim alıp yetişenlerden biriydi Hamdi amca da.Eğitimini Hasanoğlu Köy Enstitüsü'nde alıp oradan mezun olmuş.Buraya gelene kadar köyünden dışarı adım atmamış bir genç. Burada aldığı donanımlı ve mükemmel eğitim sayesinde öğretmen olup birçok öğrencinin kalbine dokunup,hayatını değiştirmiş,yurda yararlı birçok değerli insan yetiştirmiş. Burada sadece eğitim almamış hayatı boyunca seveceği biricik eşi Asude'sini de burada bulmuştur. Henüz iki yaşında babasının ölümünden sonra, annesiyle birlikte New York'a yerleşen Yasemin'in hikayesini okuyoruz. 32 yaşında başarılı bir avukat Yasemin. Bir gün dedesinin vefat haberiyle birlikte ondan kalan miras olarak bıraktığı emaneti almak için vatanına döner. Emanet dedesi tarafından yapılan bir kutuda saklıdır. Bu kutu içinde dedesinin ona yazdığı günlükler ve birkaç değerli eşyadan ibarettir. Bu günlükleri okumasıyla birlikte hem geçmişe bir yolculuk yapar,hem değişimin ilk adımlarını atar... Hamdi amca ve Asude hanımın naifliği, sevecenliği,vatanseverliği o kadar samimi ve içten anlatılmış ki kitabı okumuyor adeta onlarla sohbet ediyor gibi hissettim. Kitabın oldukça akıcı ve anlaşılır bir dili olup, bazen hüzünlendirip bazen gülümsetiyor. Biraz dünden, biraz bu günden,biraz nostaljik biraz gerçek hayattan... Eğitimin sadece bilgi aktarımı olmadığını,vatan sevgisini ve iyi insan olmayı nesillere aktarmak oldugunu aşkı,vefayı,komşuluğu,hüznü,sevinci fedakarlığı bir arada bulunduran enfes bir kitap herkese gönülden tavsiye ederim.
EmanetBige Güven Kızılay · İnkılâp Kitabevi · 20251,001 okunma
·
152 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.