9/10
·144 syf.··
2026 14. kitabı
"İnsan nasıl kaybeder? sorusundaki şey zaman , imkan ya da statü değil ; insanın kendisidir. İnsan büyük çöküşle değil; küçük gevşemelerle kaybeder.Açık inkarla değil; makul gerekçelerle...Bir anda değil; yavaş yavaş ...Kaybettiğini anladığında ise iş işten çoktan geçmiştir.Bu yüzleşme anı da insanın yıkımı ile sonuçlanır." İşte böyle bir yıkıma uğramamak adına ; farkında olmak , bilmek , bildiğini hayata uygulamak gerek.Bu konuda Gazali'nin 11.yy dan bugüne taşınan her bir sözü ise kulağa küpe olacak cinsten.Bu sözlerin hepsi rahatsız edici, çünkü sorgulayıcı.Bu nedenle yaşadığı dönemde gerici olarak lanse edilmiş.Halbuki Gazali'nin bu sözlerinin tek bir amacı var; Uyandırmak... Evet uyandırmak diyorum çünkü hepimiz ayrı bir gaflet içindeyiz.Bu uykudan uyanmak gerek.Kimimiz bilgisine , kimimiz ibadetine , kimimiz iyi niyetine güveniyor.Hepsi boş...Eğer niyetin amele yansımıyorsa, bilgini hayatına uygulamıyorsan, ibadetini gösteriş için yapıyor ve sahip olduklarınla kendini başkalarından üstün görüyorsan kaybedersin.En çok da bilip de bilmemezlikten geldiğinde... Mutlaka okumanızı tavsiye ederim.Okumamın Ramazan ayına denk gelmiş olması ayrı anlamlıydı ; ama sadece dini bir kitap gibi düşünmeyin en güzel kişisel gelişimlerden biri olabilir.Gazali ile tanıştığıma ben çok memnunum, umarım benim yaşamıma da dokunur ve iyileştirir tüm sözleri...
İnsan Nasıl Kaybeder?İmam Gazali · Destek Yayınları · 2026234 okunma
·
34 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.