İngiliz asilzadelerin Uzak Doğu'da gayrımeşru ilişkiler kurup doğan çocuklarını belirli bir yaşa kadar orada eğitip sonra İngiltere'ye getirerek Oxford'da çeviri bölümünde uzmanlaşmalarını sağlayan Batı'nın sömürgeci düzeninin aklı zorlayan kurgusunu 'vay be' diyerek okudum.
Sömürgeciliğin bu boyutunu hiç düşümediğim için unutulmayacak bir okuma oldu. Gerçi biraz fazla detay vardı, gereksiz uzatılan bölümler de vardı ama bütünüyle ufuk açıcı ve iz bırakan bir kitap olduğunu söyleyebilirim.