Puan vermedi·198 syf.··
2026 10. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 04 Mart 2026 13:48
Yazarın dediğine göre "Elbette tüm bunlar çok uzun zaman önce oldu ve böyle bir şey bir daha olamaz. Bu zamanda ve bu çağda tabii ki.." Ama her yerde farklı bir vahşet, savaş, ırkçılık var. Bu dünya döndükçe kötülükler ve kötü düşünceli insanlar bitmeyecek. Kitap Bruno adında 9 yaşındaki bir çocuğun ağzıyla Nazi Almanyasının Yahudilere yaptıkları işkenceleri anlatıyor. Hem Yahudileri hem Almanları nasıl olayların etkilediğini vurguluyor. Bruno'nun telaffuzu ile Out-With öyle bir yer ki vahşetin boyutunu ifade etmek ,kelimelere dökmek imkansız. Sonu sarsıcı bir şekilde bitiyor. Çocuk kitabı kategorisinde olmasına rağmen bunu bir çocuğun okumasını istemem. Tel örgülerin arkasındaki yaşamı merak etmek ve karşılaştığı şeyler karşısında üzülüp, dehşete kapılması bile işe yaramadı. Asker olmak mevki sahibi olmak maşa olmayı mı gerektiriyor. Shmuel'in dediği gibi tüm askerler kötü müdür? Herkesin okuması gereken bir kitap ne kadar konusu rahatsız edici olsa bile. İyi okumalar dilerim.
Çizgili Pijamalı ÇocukJohn Boyne · Tudem Yayınları · 202150,7bin okunma
·
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.