Bir ayette Muhammed b. Kâ’b diyor ki: “Resul-i Ekrem bir defasında ‘Şu kapıdan ilk girecek olan cennet ehlinden (cennetliklerden) biridir!’ buyurdu. Biraz sonra Abdullah b. Selam içeri girdi. Ashab-ı Kiram Resulullah’ın bu müjdeli haberini kendisine bildirdi ve hangi ameli ile bu dereceye kavuştuğunu sordu. Hazreti Abdullah ‘Ben zayıf bir kimseyim. Benim en kuvvetli ümidim kalb selameti yani kimseye karşı içinde kötülük beslememem ve boş sözleri terk etmemdir. Bundan başka (beni kurtaracağından ümitli olduğum) bir amele (işim) yoktur.’ dedi.
Sayfa 236