Puan vermedi·239 syf.····Okunma: 05 Mart 2026 15:29 Yine kitap kritiği kulübümüzle birlikte okuduğumuz bir kitaptı. Oldukça merak ettiğim bir konuydu gelişim psikolojisi alanında. Beklentilerimi karşılayan bir okuma yaptım. Kitabın dili herkesin anlayabileceği şekilde idi. Yazarlar örnekler ve vakalarla konuyu oldukça zenginleştirmişlerdi. Temelde anlattıkları üç bağlanma stili vardı. Bu stillere dair zihnimde pek çok soru vardı, hem kişisel hem toplumsal anlamda. Bunların çoğuna cevap bulabildim. Aynı zamanda kişinin hem kendini hem de partnerini değerlendirebileceği objektif bir test sunulmuş. Bu da kendi hayatımın özelinde karşılık buldu. Test sonuçlarını ilerleyen sayfalarda teyit etmeme yardım eden pekçok paragraf vardı. Bununla birlikte yazarın anlatım dili de bana kalırsa çekicidi. Kitabın ortalarına doğru ve son kısımda İsrail detayları vardı, bundan hoşlanmadım ancak bilim ve ilim anlamında atıflar olduğu için kitaba zenginlik kattığını düşünüyorum. Bağlanmayı aynı zamanda bana gelen danışanların tarafından da anlamaya çalıştım. Açıkçası oldukça da verimli oldu. Daha önce bana anlatılmış bir eş profilini tanımlamakta zorlanıyordum, kitapta tam anlamıyla buna dair cevaplar bulabildim. Dikkatli okunulması, özellikle sessiz bir yerde okunulması tercihimdir, çünkü okuyup aynı zamanda düşünmeye iten kısımları var. Hem geçmişle hem şu anda hem de gelecekle ilgili. Bunlar çok kıymetli detaylar. Henüz bir partneri olmayanların okuması, bir ilişkide olanların okuması, ilişkiye ve Partnerlere dair anlam bütünlüğü isteyenlerin de okuması elzem bir kitap diye düşünüyorum.