·480 syf.····Okunma: 06 Mart 2026 01:14 Kitabı nasıl anlatsam bilemiyorum. Kitabın ismi ve içerik arasında beklediğim düzeyde bir örtüşme yok açıkçası. Atatürk'ün hayatına dair daha derinlemesine bilgiler okurum ümidiyle başladığım bu kitap için bitirdiğim zaman "diğer tarihi kitaplardan farkı neydi ki" dedim. Atatürk hakkında daha çok yüzeysel, herkesin ortaokul/lise zamanlarında öğrendiği bilgiler verilerek geçiştirilmişti aslında. Tarih açısından önemli bir kişi anlatılırken illa ki bulunulan dönem vb detaylar eklenerek anlatılacak ama bu kitapta odak Atatürk dışındaki her şey gibi geldi bana. Ki o kısımdaki verilen bilgiler de yine sınav öğrencisinin bileceği düzeydeydi zaten. Anlatımı da diğer İlber Ortaylı kitaplarında olduğu gibi biraz düzensiz ve bağımsız geldi bana.
Kitabı bir Atatürk biyografisi olarak okursanız beklentinizi karşılayacağını düşünmüyorum, o yüzden de bu kategoride mutlaka okunması gereken bir kitaptır da diyemiyorum.