Selam kızlar! Zora Sarıldık kitap yorumuyla geldim
Konusu: Çocukluk aşkı olan babasının askerine arkadaşının iş çevirip hislerini çirkin bir şekilde itiraf etmesiyle reddedilen Halide şehri terk eder. Yıllar sonra şehre geri döndüğündeyse ardında bıraktığı adam ona karşı boş değildir.
Yorumum: Yıllar önce wattpadde severek okuduğum kitapların basılı hallerini okumak bana o kadar gururlu ve huzurlu hissettiriyor kii.. Bu kitapta da aynısı olduu Yazarın anlatım tarzına olan aşinalığım ve karakterlere olan özlemim kitabın kısa sürede bitmesini sağladı.
Kitapta karakterlerimiz tam bir araya gelecek derken hep bir engel çıkıyordu. Bir türlü tam anlamıyla kavuşamıyorlardı. İkisi de birbirinden fazla yıprandı bu süreçte fakat birbirlerine olan aşklarına tutundukları için bu savaşın sonu mutlu bitti
Halide’nin babasına, Ali’nin ailesine komple sinir oldum. Biri kızını sevdiği adamdan ayırmak için oyunlar çeviriyor, diğerleri oğullarını zerre umursamayıp ona kaldırılamayacak yükler veriyor Aile açısından Halide daha şanslı sayılsa da ikisi de çok yaralandı Açıkçası ben Halide’nin babasından bunu beklemezdim… Ali’den iyisini nereden bulacak sonuçta
Arya… On yıl geçse de seni sevmeyeceğim. Yüz yıl geçse de seni sevmeyeceğim. Ben sana gıcığım. kıskançlığı yüzünden Halide bu kadar acı çekti. Böyle arkadaş düşman başına bile gelmesin, berbat bir insandı. Hayır, bir de pişman olmuyor yüzsüz gibi hala car car konuşuyor Halide’ye
Halide demişken birazcık daha ondan ve bana hissettirdiklerilerinden bahsetmek istiyorum… Halide benim gözümde aşırı güçlü bir kadın. Anne eksikliği ile yaşamanı sürdürmeye çalışıyorken Arya yüzünden şehirden gidince babasından da ayrı kaldı bir de üstüne babasının arkasından çevirdiklerini öğrendi yetmedi yıllar boyu Ali’nin ona söylediklerini içinde büyüttü. Sevilecek olabildiğine hiçbir zaman inanamadı, kendini çirkin hissetti tüm bu acıların içinde kariyerini de asla ihmal etmedi ve muhteşem bir doktor oldu şimdi bu kadın güçlü ve muhteşem değil de başka kim güçlü ve muhteşem??!?! Ali olsam ben de Halide’ye aşık olurdum şimdi Şaka bir yana onunla çok gurur duyuyorum Kalbinin temizliği ve merhameti hiçbir zaman onu terk etmiyor. Öyle ki Arya’ya karşı bile merhametini sakınmıyor
Gelelim Ali Deniz’e… ailesi tarafından çok yarım bırakılmış bir adam. Zaten onun bu yarım kalmışlığına üzülürken bir de Selim’in ağzından okuduğumuz kısımdaki geçmişi beni kahretti önce kardeşine olan sevgisinden sınandı sonra ailesinin ona direttiklerini reddetmesi ile yalnızlığına yalnızlık kattı Ali’nin geri gelmesini bekleyen kimsesi olmadığı için en zor görevlere gönüllü olarak gitmesi detayı çok çok çok kırıcıydı bunun üstüne bir de arya yüzünden Halide’ye kurduğu kırıcı cümleler onu gün geçtikçe üzdü… Aşkını içinde yaşamak zorunda kaldı
Ben bu kitapta herkese çok üzülüyorum ama sanırım en çok Selim’e…
Geçmişte yaptığı şeyler her ne kadar yanlış olsa da o zamanlar sevgi görmek isteyen bir çocuk olduğunu göz önüne alarak sayfaları okudum. Büyüdükçe hatasını fark edip bu yükün ağırlığı altında ezilmesi ve Ali’nin karşısına çıkacak cesareti kendinde bulamayışı hastalığını yaptıklarının bedeli olarak görmesi gün geçtikçe ö!üyor olması Daha fazla Selim’in üzüldüğü kısımları anlatamayacağım yoksa hüngür şakır ağlamam an meselesi üstelik yanımda beni güldürebilecek, motive kaynağım olabilecek bir Selim’im de yok
Arkadaşlar ben kitabı gerçekten çok seviyorum. Ben yeri çok ayrı olan bir kitap ve umuyorum ki okuyan herkesin yüregine dokunabilecek bir kitap Eğer askeri romantizm ve zorluklardan doğan bir aşk hikayesi okumak istiyorsanız kesinlikle göz atın derim
Trope:
•Asker erkek karakter
•Dram
•Komutanımın kızı
•Platonik Aşk
️10/10