Bu kitabı çok uzun zamandır merak ediyordum. Rümeysa Hanım’ın hediyesi sayesinde okumak kısmet oldu. Kitabı pek çok açıdan sevdim. Öncelikle anlatım oldukça diri; çatışma unsurları kitabın sonuna kadar okuru sıkmadan karşımıza çıkmaya devam ediyor. Anlatılan hikâyenin; fantastik öğelerle, efsanelerle ve masallarla harmanlanmış olması kitaba ayrı bir tat katmış. Çocuk edebiyatında sıkça eleştirilen bir durum vardır: Yazarın dilinin fazla didaktik olması. Özellikle dinî değerlerin işlendiği kitaplarda bu durum daha belirgin olabiliyor. Ancak bu kitapta değerler, okuyucunun gözüne sokulmadan; kelimelerin içine ustaca yedirilerek verilmiş (Bu arada kitapta dinî bir konu anlatımı yok. Yanlış anlaşılmasın. Zaten demek istediğim de bu: Din öğretimi yapmadan bir Müslüman’ın yaşam şeklini ara ara sezdirmiş.). Birkaç yerde fark ettiğim küçük yazım hataları ve ufak bir kurgu hatası dışında kitabı oldukça başarılı buldum. Böyle bir akış içinde özellikle yaşanan an ile fantastik tarihî yolculukların harmanlandığı bir kurguda bu tür küçük aksaklıkların da doğal olduğunu düşünüyorum. Genel olarak kitabı beğendim ve çocukların da ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Kitapla kalın. Figen Yaman CoşarMasalistanbul 1