·84 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Mart 2026 01:28 Şeffaflık kavramının bugüne kadar hiç olumsuz bir yanını düşünmemiştim, ta ki bu kitaba kadar.
Şeffaflık, her şeyin görünür ve aşikâr olması, gizli hiçbir şeyin kalmaması.
Bunun nesi kötü ya da bunu nasıl kötüye kullanırız, kitap bu iki sorunun cevabını veriyor.
İncecik bir kitap olmasına rağmen okuması pek kolaydı diyemem, anlaşılması derinleştirilmesi gereken birçok kavramı barındırıyor içinde.
En başta zaten şeffaflık kavramının olumsuzluğunu hazmetmeye çalışırken buluyorsunuz kendinizi. Sonra içinde bulunduğumuz bu korkunç çağın yapmaya çalıştıklarını.
Artık eskisi gibi bir kontrol mekanizmasının olmadığını anlatıyor yazar.
Bizler kendimizi özgür zannederek neyimiz var neyimiz yok aşikâr ederek kontrol edilmeye gönüllü hale geliyoruz ve yine kontrol edildiğimizi fark etmiyoruz.
Yani kontrol mekanizmaları burda özgürlük duygusunu araç olarak kullanıyor.
Bu çağın en önemli zaaf noktasından vurulmuşuz diyebiliriz.
Bu durum beni biraz ürküttü. Aslında hep konuştuğumuz şeylerdi lakin bu pencereden bakmak zihnimi biraz daha zorladı.
Herkese tavsiye diyemem ama şans verilmesi gereken bir kitap.
Okuyacaklara keyifli okumalar diliyorum