7/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2025 19. kitabı
Bir çırpıda okursunuz. Uzun süre düşünürsünüz. Nazbızade Nazım'ın bir ahbabın anlattığı hikayelerine ithafen yazdığı eseri. Üzerinde tartışmalar olduğu, içinde eşc*nselliğin bulunduğu iddia edilen meşhur eseri. Öncelikle ben dönem eserlerini çok severim ve Nabızade Nazım'ın da anlatım ve kalemini çok beğenirim. Bence çağının önünde giden bir yazardır. Bu eseri de çağının baya önünde olmuş. Yadigârlarım başlığı altında yaklaşık yirmi "günlük" sayfasını okuyoruz. Günlükleri yazarken yadigârlarım diye belirtiyor. Ve baş kahraman aşk belasına düşüyor. Günlüklerin her sayfasında yaşadığı aşkın büyüklüğünü , çektiği acının büyüklüğünü , aşkının karşılıksız kalışını , unutmak için verdiği çabaları anlatıyor. Kitap çok güzel ve romantik bir dille yazılmış. Her cümle duygu dolu, duygu yüklü. Anlatım çok şiirsel ve romantik. Ben bu tarz kitapları çok beğeniyorum. Diliyle insanı bağlıyor muazzam. İçeriği de güzel olunca tadından yenmiyor elbet! Yadigârların sahibi beyefendi sırasıyla H. , K. ve A. ile sevda bağı kuruyor. Bazısı tek taraflı, bazısı karşılıklı. Bazı günler kendi geçmişini anlatıyor, bazı günler sevdiği kişilerle olan konuşma ve görüşmelerini. Kitapta sevdiği kişilerin adını asla tam olarak telaffuz etmiyor. İlginç gelmişti bana. :) Ve çok daha ilginçi kitapta geçen H. ve K. adlı aşıklarının erkek yani kendi hemcinsi olduğu söylenir. Bu kitapta açıkca verilmiyor. Ama Bilge Karasu bunun bu şekilde olduğunu savunuyor. Burası da kitabı daha da ilginç bir konuma getiriyor. Bu imkansız aşklardan sonra yadigârların sahibi artık A. ile aşk yaşar ve evlenir... H.'yi çok sever onu unutamaz. Onu çok severken K.'ya aşık olur onu da sever... İki kişiyi aynı anda sever evet. :) Bir gönülde iki aşk efendim aynen aynen... H.'yi unutmak için şehir değiştiren yadigârların sahibi bu sefer gittiği İzmirde A. ile tanışır ve evlenir. Ama malesef bu evlilik de yadigarların sahibine istediğini vermez. Uzun sürmez bu evlilik de biter ve İstanbula dönüş başlar.. Hikaye H.ile tanışmasıyla başlamıştı ve yıllar sonra yine H.ile tekrar karşılalmasıyla bitiyor.. Olay akışı çok güzeldi. Arada geçmişe dönüşler çok yerinde ve tatmin ediciydi. Aynı anda farklı kişilere duyulan duyguların gerçekçi şekilde aktarılması çok başarılıydı. Beğendiğim ve üzerine yapılan tartışmaları bile ilginç bulduğum bir eserdir. Meraklısına tavsiyedir efendim...
YadigarlarımNabizade Nazım · Can Yayınları · 202196 okunma
·
75 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.