8/10
·136 syf.··
2026 56. kitabı
Mola Yeri #okudumbitti Benim için “kısa ama etkisi büyük” kitaplardan biri oldu. İlk sayfalardan itibaren verdiği o tekinsiz his hiç dağılmadı; aksine her bölümde biraz daha üzerime çöktü. Özellikle sıradan bir yolculuk anını, insanın içini daraltan bir kâbusa dönüştürme biçimini çok başarılı buldum. Kitabın en sevdiğim yanı, gerilimi sadece olaylarla kurmamasıydı. Evet, kapalı alan hissi, o bunaltıcı atmosfer, dışarıdan gelen belirsiz sesler ve her an daha kötü bir şey olacak duygusu zaten yeterince rahatsız edici… ama asıl etkileyici olan, tüm bunların karakterin zihniyle iç içe geçmesi. Okurken sadece “şimdi ne olacak?” diye düşünmüyorsunuz; bir yandan da “gerçekten olan ne, Abe’nin zihninde büyüyen ne?” diye sorgulamaya başlıyorsunuz. İşte beni kitaba bağlayan da tam olarak bu oldu. Abe’nin yaşadığı çaresizlik çok iyi geçiyor. O sıkışmışlık, yalnızlık ve panik duygusu öyle canlı verilmiş ki bazı sahnelerde gerçekten nefesimi tuttuğumu fark ettim. Özellikle dar bir alanda geçmesine rağmen hikâyenin asla tekdüze hissettirmemesi bence büyük başarı. Yazar hem tempoyu diri tutuyor hem de karakterin geçmişiyle, korkularıyla ve kırılgan taraflarıyla bağ kurmamızı sağlıyor. Böyle olunca kitap sadece bir korku-gerilim hikâyesi olmaktan çıkıp psikolojik olarak da etkileyen bir şeye dönüşüyor. Bu kitap “ani korkutma” peşinde değil; daha çok içinize işleyen, huzurunuzu bozan, bittikten sonra bile aklınızda kalmaya devam eden bir gerilim kuruyor. Yani okurken sizi zıplatmaktan çok, içinizde sürekli büyüyen bir tedirginlik yaratıyor. Bu da bence onu çok daha etkili kılıyor. Akıcı, sade ama atmosfer kurmayı bilen bir anlatımı var. Kitap ince olmasına rağmen etkisi yoğun; bir oturuşta bitiyor ama verdiği his uzun süre sizinle kalıyor. Korku ve psikolojik gerilimin iç içe geçtiği, kapalı alan baskısını iliklere kadar hissettiren, temposu düşmeyen bir okuma arıyorsanız bence kesinlikle şans verilmeli. Ben severek okudum ve türü sevenlere gönül rahatlığıyla öneririm. Kısa sürede bu kadar yoğun bir atmosfer kurabilen kitapları ayrıca seviyorum. “Mola Yeri”, adı kadar sıradan görünse de içeriğiyle insanın zihninde iz bırakan, huzursuz eden ama tam da bu yüzden elden bırakılamayan bir kitap. Gerilim severler için çok iyi bir tercih. @noxyayinlari @natcass1 @kitap_pinari_35 #MolaYeri #NatCassidy #kitapkolikkafasikitapyorumu #reklamdeğilöneri
Mola YeriNat Cassidy · Nox Yayınları · 2026106 okunma
·
12 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.