10/10
·144 syf.··
2026 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2026 10:41
BURADAYIM ÖĞRETMENİM! - İHSAN KARTOĞLU İhsan öğretmenimizi çok uzun zamandır takip ediyorum. Yaptığı işleri her zaman takdir etmişimdir. Videoları beni hep hüzünlendirmiş hep güldürmüştür. Onun gibi öğretmenlerimiz iyi ki varlar… İlk kitabı ‘Her Şey Bir Öğretmeni Sevmekle Başlar’ı okuduğumda öğretmenliğin başka bir tarafını da görmüştüm ki ben de bir sınıf öğretmeniyim. Bir meslektaşımın bu kadar güzel işler yapmasına rağmen yaşadığı şeyler beni şoka uğratmıştı. O zamandan beri ikinci kitabının çıkmasını bekliyorum. Sonunda ikinci kitabı ‘Buradayım Öğretmenim!’ çıktı ve işte şimdi yorumu ile karşınızdayım. Öncelikle öğretmenimizin dilinin çok akıcı olduğunu söylemek istiyorum. Bir kitabı okurken yazarı sanki karşımda benimle sohbet ediyormuş hissi alıyorsam ben o kitabı çok severim. İşte bu kitapta da tam olarak böyle bir his aldım. İhsan öğretmenimizin bir önceki kitabına göre üslubunun geliştiğini, cümlelerinin basitlikten kurtulduğunu, edebi anlamda aşama kaydettiğini ve az kelimeyle çok şey anlattığını söyleyebilirim. İlk kitabını da çok beğenmiştim, tekrar söylüyorum fakat bu kitabı daha doyurucu geldi bana. Önsözündeki umut ve öğretmen ilişkisini anlattığı kısımda, maalesef ki çağımızın öğretmene bakış açısıyla ilgili endişelerim bir nebze olsun hafifledi. Kitabın içinde başından geçen umut dolu hikayeler anlatmış. Asla ‘şunu yapın, bunu yapın, öğretmen böyle olunur, şöyle yapmalıdır’ gibi cümleler kurmamış. Dediğim gibi başından geçen, öğrencileriyle yaşadığı hikayeleri anlatarak umut olmuş, ışık olmuş. Kitabı okurken, son sayfalara yaklaştığımda maalesef ki Fatma Nur Çelik öğretmenimizin acı haberini aldık ve kitaptan bir cümleyle gözlerim doldu: ‘Bir toplum öğretmenini ‘düşman’ ilan ederse o toplumun çocukları cellada, geleceği ise karanlığa dönüşür.’ Daha da söyleyecek bir şey yok işte… Ben çok beğendim. İhsan öğretmenimizin yaptığı işleri de her zaman destekliyorum. Kitabını sadece öğretmen arkadaşlarıma değil, herkese tavsiye ediyorum. Çünkü bu kitapta öğretmenlik yapmak değil öğretmen olmak, aslında insan olmak anlatılıyor hem de yaşanmış hikâyeler üzerinden. Şimdiden keyifli okumalar dilerim…
Edebiyat & Roman
Buradayım Öğretmenim!İhsan Kartoğlu · Kronik Kitap · 2026167 okunma
·
723 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.