Puan vermedi·500 syf.····Okunma: 11 Mart 2026 04:39 Kitap eleştirmekle veya edebiyatla ilgili yeterli bilgi birikimim olduğundan şüpheliyim fakat kitapla ilgili okuduğum diğer yorumlara baktığımda hiçbirine kesinlikle katılmadığım için kendi fikrimi de paylaşmak istiyorum. Kitap için genel yorumum gerçekten çok akıcı bir kitap. Polisiye kitabı okur gibi bir sonaki sayfayı gerçekten merak ederek okudum fakat tutkulu bir aşk romanı kısmına gelirsek ona kesinlikle katılmıyorum. Ben bu kitapta aşka dair en ufak bir şey bile okuduğumu hissetmedim. Takıntı, saplantı, güç, nefret ve intikam vardı yalnızca. Aşkın getirisi olan bir nefret ve intikam arzusu ile kesinlikle değildi. Heathcliff kesinlikle bir sosyopat, içinde en ufak bir sevgi kırıntısı bile olmayan bir karakter. Çocukluğunda uğradığı zorbalıktan kaynaklı kırılgan bir yapısı olabilir ama yaptıklarının hiçbirini haklı göstermez. İntikam arzusunu da aşk intikamı olarak adlandırmak bana ucuz romantizm avuntusu gibi geliyor. Belki ben çok farklı düşünüyorumdur fakat aşkın hiçbir türlüsü böylesine kötü bir kalp oluşturmaz diye düşünüyorum. Yüzlerce sayfa kötülüğün ne kadar güçlü ve durdurulamaz olduğunu okudum bence. Kötünün her zaman kazandığı, karşısında hiç kimsenin duramadığı bir anlatım. Karakterlerin tepkileri ve davranışları o günün şartlarında olağan olabilir ama günümüz dünyasında bu aşk romanı olarak güzellenemez diye düşünüyorum. İçerisinde saf kötülük, kin ve nefret besleyen birinin ne kadar güçlü olduğunu anlatan bir kitap gözüyle bakarsam evet çok başarılı bir kitap ama aşk ve tutku derseniz buna kesinlikle katılmıyorum. Bu kitaba büyüleyici bir aşk romanı demek aşkı hiç bilmiyor olmak demek gibi geliyor bana. Kitabı bitirmeye yaklaştığımdan beri o kadar stresliydim ki bu yüzden de yazdıkça yazdım. Kurgu, anlatım, dönemin yansıtılması konusunda gerçekten etkileyici bir kitap fakat bozuk plak gibi kendimi tekrar ediyor olacağım ama romantize edilecek bir kitap kesinlikle değil bence.