İçimizi dağladınız...Çaresizliklerinizle...
10/10
·536 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2026 00:28
Sevdiğim, aşık olduğum o serinin bitmesine son 1 kitap kaldı... Bu seri öyle bir seri ki, hakkında her şeyi konuşmak istiyorum, ama bir o kadar da daha çok insana ulaşmasını ve her kesin kendisinin keşf etmesini istiyorum. O kadar zekice kurgulanmış kapsamlı bir kurgu ki, anlamak mümkün değil ki, hangi kitap daha kritik, kitapların hepsi birbirinden çarpıcı gerçekleri, gizemleri ortaya çıkarıyor. Kitap 536 sayfa, 14 bölüm, bir bölüm min 27, max 67 sayfa uzunluğunda. Baya akıcıydı, ama o kadar ağır gerçekler, ağır olayları kendinde barındırıyordu ki, arada 1 gün okumadım, yani asla 5 günlük bir kitap değil, ben bitmemesi için az-az okumağa çalıştım, ama yine de bitti... Evet, tüm serinin ana konusunda olsa da, en çok 4.kitapta iyilik, kötülük, grilik, ahlaki, gayri-ahlaki kavramlara daha derinden dokunulmuş. Ve bu kavramlara o kadar doğru yerde, doğru zamanda dokunuluyor ki, kitaba bağlanmamak elde değil. Böyle kapsamlı, her duyguyu yaşatan bir seriyi okuyup bağlanmayan çok az okuyucu vardır diye düşünüyorum. 4.kitap nasıl mı bir kitap? Kimi dinlerseniz, dinleyin, her kesi haklı görebilirsiniz yaptıkları için. Her kesin yaptıkları şeyler için o kadar haklı nedenleri var ki... Kitapta beni en duygulandıran sahneler karakterlerin çaresizliklerini buram-buram hissettiğim sahneler oldu. Hele ki Kadir Kara ile Linanın o yüzleşmesi...İkisi de o kadar haklı ki... Yeni karakterlerimiz Jan, Wielki, Ares ve diğerleri, kızıl tilkiler, köpekler bize şok üstüne şok, gerçek üstüne gerçek veriyorlar. Asla seçemiyorum, bu serinin kilit kitabı 4.kitap mı oldu, yoksa hepsi mi, ya da hangisi... Tüm karakterleri, Hükümdar Çakırcanı bile anlamak isteyebileceğim, bir yerde onun da çaresizliğini hissettiğim bir kitap. Yani kitap o kadar iyi, anlıyor musunuz... Güzel karakter gelişimleri, bir çok gerçekleri öğrenmek hem heyecanlı, hem de buruk hissettirdi, doğrusu. Hele ki o son sahne... Aral ve Linadan bahsetmesem de, olur, zaten alıntılarım konuşuyor...Sen mükemmel ötesi bir detaysın, Aralım Çakırcam! Kitapta yetişkin içerik vardı, evet, ama o kadar hüzünlüydü ki, bu kadar sevdiğim çiftin yakınlaşmasını ağlayarak okudum, bu da bana bir ilkti... Bu kitap hakkında az konuşucam, çünkü sadece başlanıp nefes alınmadan okunulmalı bir kitap. Sadece son olarak onu söyleyebilirim ki, Lina da babasının kaderini yaşamalı oldu. Sevdikleri için sevdiklerini terk etmek zorunda kaldı. Artık babasını anlıyabiliyor. Çünki Lina annesinin değil, babasının kaderini yaşadı... ♧Yetişkin içerik mevcuttur. Benim için kitap tam olarak 10/10 bir kitaptı.
2026 Okuma Raporları
Bazı İnsanlar Böyle Yaşar 4Filiz Puluç · İndigo Kitap · 2025521 okunma
·
44 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.