Bu kitaptan hayvanların da güzellik algısının olduğunu ve yuvalarını güzel yapmaya çalıştıklarını öğrendim.Bunu Tolstoy,Darwin'den alıntılıyor.Tolstoy alçakgönüllü bir şekilde eserlerinin iki öyküsü hariç iyi sanat olmadığını söylüyor ama buna katılmıyorum okuduğum en iyi hikaye kitabı İnsan Neyle Yaşar'dır.Ayrıca Shakespeare'i de yerden yere vuruyor eserlerinin özgün olnadigini söylüyor hatta Kral Lear'ı özellikle beğenmemiş.Shakespare ilk olarak İngiltere'de değil Almanya'da ünlenmiş,onu da Tolstoy'dan öğrendim.İtiraf adlı eseriyle birlikte yazarın iki önemli deneme eseri.