El Mustafa'nın Orphalese'den ayrılırken buranın halkına dinden, ölümden, güzellikten, hazdan, iyilikten ve kötülükten, zamandan dostluktan, aşktan, evlilikten ve daha bir çok konudan bahsedişini ve sonunda da Orphalese halkıyla vedalaşıp gidişini anlatıyor. Katıldığım ve katılmadığım bir sürü fikrinin ötesinde tüm bu hayatın içindeki konulara El Mustafa'nın bakış açısını okuyoruz. Akıcı ve kısa bir kitaptı.