9/10
·136 syf.··
2026 17. kitabı
"...Belki de senin doğduğun çağ, şu bolluk ve konfor dolu yıllar, büyük savaşlar ile artık üzerimize doğru gelen şeyler arasındaki bu dönem... belki de tüm bunlar birer... kazaydı. Bir sapma. Ya da zalimce bir şakaydı. Ya da...Bir mola yeri..." Karakterimiz Abe hasta babaannesini ziyarete etmek için yola çıkmıştı.Yolda bir benzin istasyonunda mola vermek istedi .Vermez olaydı.Başına akıl almaz şeyler geldi.Bu mola; Abe'yi bambaşka bir yola sürükledi aslında.Kendini tartmasını , geçmişi ve sevdiklerinin öğütlerini düşünmesini ve aslında hayattaki kötü gidişata kendi çapında bir dur demesini sağladı.Yani kırılmasını... Babaannesi; savaş görmüştü.Polonyada küçücük bir köyde büyümüş; Naziler ile Komünistler arasında sıkışıp kalmış ve kötülükler görmüştü.Şimdi Abe 'nin yaşadıkları neydi ki? Abe de güçlü olmalıydı , savaşmalıydı, en önemlisi gerçekten yaşadığını hissetmek için direksiyona kendisi geçmeliydi.Çünkü direksiyona biz geçmezsek daha kötü biri geçebilirdi...Kötülük başka başka şekillerde daima vardı, dün de bugün de... Bir oturuşta okunacak kadar sürükleyici ve bana yukarıda söylediklerimi hissettiren harika bir kitaptı.Öncelikle yetişkinler okumalı; zira argo sözcükler ile kan , böcek , yılan ve dehşet içeriyor. Daha evvel yazarın "Dehşet Apartmanı" isimli kitabını okumuştum.Tabi o daha uzun soluklu bir eserdi ama bu da kısa olup etkileyici bir kitaptı .Zaten 2024 yılı en iyi korku romanı ve 2025 yılı Bram Stoker Ödülü finalisti oluşu da başarısını ortaya koyuyor. Korku ve gerilim ile okuyucuya adeta ders veren ve yazıldığı dönemin siyasetini de eleştiren bir kitaptı.Ben çok sevdim.En çok da yazarın kitabın sonunda bu kitabı neden yazdığını anlatmasını sevdim ve son sözün son cümlesini... Tavsiye ederim... #alıntılar "Dinmiş, milliyetmiş, hepsi teferruattı, gereksiz bilgiydi. Sonuçta hepimiz zamanın ön camına çarpan böceklerdik, değil mi?" "Gerçek kötülük geldiğinde, Abraham, maske takmaz. Gündüz gibi açık bir yüzle gelir." "Hem hayattayım hem ölüyüm. Sadece birinin kutuyu açıp gerçek hâlimi görmesini bekliyorum." "Korku insanı böyle yapar. Korku insanı aptal eder." "Şahit yoksa yaratımın ne anlamı var ki?"
Mola YeriNat Cassidy · Nox Yayınları · 2026106 okunma
·
17 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.