·269 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Mart 2026 15:22 Biz Türk kitapseverler olarak İhsan Oktay Anar'ı yeterince yüceltmiyoruz bence. Eserleri edebi bir şaheserden ziyade müthiş bir zekanın ürünü çünkü.
Bu kadar Osmanlıca terimi hiç karman çorman etmeden ustalıkla birbirine bağlayarak böylesine sıradışı bir fantastik roman yazmak akılla mantıkla izah edilecek gibi değil.
Binbir gece masallarından kopup gelmişcesine kurgunun içine serpilen bunca farklı karakterin en sonunda ustalıkla bir araya getirilmesi başlı başına bir mucize gibi.
Kimler yok ki? Habil, Kabil, Çingene müzisyenler, mevlevi dervişleri, haramiler, cüceler..