Birisi insan ruhunun derinliklerine iner, diğeri bireyi toplumsal hayatın içinde anlatır.
Biri günah, özgür irade, tanrı, varoluşsal krizler; diğeri ahlak, savaş, aile, toplum düzenini işler.
Birinde yoğun, felsefi ve psikolojik; karakterlerin karmaşık iç dünyası yansır. Diğerinde daha sade, gerçekçi ve geniş panoramalı; toplumun farklı kesimleri anlatılır.
İkisini de okumak apayrı tatlardır. Sizin tercihiniz hangisi? Ve neden o?