Karanlığın Kalbi Kitap Yorumum
9/10
·384 syf.··
Beğendi
·
2026 34. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Mart 2026 12:12
Sen benim asla yakalayacağımı ummadığım ve olur da bir gün uçup gitmek isterse yokluğuna asla dayanamayacağım tam da bu yüzden kafese kapatıp bir daha gitmesine izin vermeyeceğim küçük kuşumsun. ‎ ‎Merhabalar canlarım ‎ ‎Ben geldim! Ve bugün sizlere hem canım yazarımın kendisiyle hem de kalemiyle tanışmama vesile olan o kitapla geldim: Karanlığın Kalbi. (Bazen bazı kitaplar gerçekten insanı yazara daha da yakınlaştırıyor ya, tam olarak öyle hissettim.) ‎ ‎Gelelim konusuna… ‎ ‎Devin, avukat olan eşi Eymen’i kollarında gerçekleşen silahlı bir saldırıda kaybettikten sonra hayatı tamamen altüst olan bir kadın. Daha eşinin acısını bile doğru düzgün yaşayamadan öğrendikleriyle ikinci kez yıkılıyor. Çünkü çok sevdiği kocasının aslında onu aldattığını ve karıştığı karanlık işler yüzünden öldürüldüğünü öğreniyor. (Bu noktada gerçekten içim burkuldu.) ‎ ‎Üstelik Devin, daha eşini defnetmeden onun başka bir kadınla altı yıllık bir ilişkisi olduğunu öğreniyor. Hatta o kadınla bir çocuk hayali bile kurmuş. (Okurken “Bu kadına gerçekten çok şey yüklenmiş” diye düşündüm.) ‎ ‎Yaşadığı bunalım nedeniyle hem ailesinden hem de evinden uzaklaşan Devin, eşyalarını almak için kocasıyla yaşadığı eve gittiği gün hiç beklemediği bir saldırıya uğruyor. Tam o anda karşısına biri çıkıyor: Karan. ‎ ‎Karan aslında çalıştığı şirket tarafından Devin’in kocasını öldürmek için tutulmuş bir tetikçi. Ancak Eymen’i izlediği süreçte Devin’e sırılsıklam âşık oluyor. (İşte hikâye tam burada beni tamamen içine çekti.) ‎Eymen’in ölümünden sonra Devin’in peşine düşen adamlardan onu korumak için Devin’le aynı evde kalmaya başlıyor. ‎ ‎Hikâyemiz genel olarak böyle ilerliyor. Daha fazla spoiler vermeden kendi yorumuma geçmek istiyorum. ‎ ‎Ben yazarın kalemine, diline ve akıcılığına gerçekten bayıldım. (Kitap resmen elimde akıp gitti.) Bir gecede bitirdiğimi söylesem abartmış olmam. ‎ ‎Dark roman türünü zaten çok seviyorum ve bu kitap benim için yerli yazarlardan okuduğum en iyiler arasında yerini aldı diyebilirim. Devin’in o çıkmazını, çaresizliğini ve çırpınışlarını gerçekten hissettim. (Bazı yerlerde onunla birlikte sinirlendim, bazı yerlerde ise içim acıdı.) ‎ ‎Bir yandan öğrendikleriyle yıkılan Devin, diğer yandan aynı evde kalmak zorunda olduğu Karan’a karşı hissettiği çekimle mücadele ediyor. Aralarındaki o çekim, inatlaşmalar ve Devin’in her şeye rağmen toparlanma çabası hikâyeye ayrı bir heyecan katmış. (İkilinin sahnelerini okumak gerçekten çok keyifliydi.) ‎ ‎Kitapta sevmediğim karakter ise açık ara Devin’in babasıydı. Çünkü kızını korumaya çalışırken aslında ona zarar veriyordu. Hele damadının kızını aldattığını bilip susması… İşte orası beni gerçekten şaşırttı. (Biraz da sinirlendirdi diyebilirim.) ‎ ‎Ayrıca kitapta çözmeye çalıştığımız cinayetin arkasından çıkan gerçekler de oldukça etkileyiciydi. Gizem ve merak duygusu sürekli diri tutulmuş. (Sayfaları hızlı hızlı çevirdiğimi fark ettim.) ‎ ‎Eğer siz de dark roman türünü seviyorsanız, yerli yazarlardan güçlü ve akıcı bir hikâye okumak istiyorsanız bu kitabı gönül rahatlığıyla öneririm. (Benim için gerçekten çok keyifli bir okuma oldu.) ‎
Karanlığın KalbiZeynep Işıklar · Pukka Yayınları · 2025132 okunma
·
45 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.