·640 syf.····Okunma: 20 Mart 2026 23:15 Yazar aslında hukuk mezunu ve bu kitap tek romanı. Edebiyat hayatı gazete/dergi yazıları ve biyografi ağırlıkta.
Kitapta 2. Abdülhamid, Meşrutiyet, Mütareke dönemleri ve İttihat ve Terakki'nin topluma yansıyan durumlarını işlemiş. Daha çok İstanbul'un önde gelen isimlerinin yaşadıkları ya da önde gelenlerinden olmak için her türlü namussuzluğu yapmaya hazır zavallıları işlemiş.
Yazarın İttihat ve Terakki'ye büyük hayranlığı olduğunu görüyoruz, özellikle Talat Paşa'ya... Ve Atatürk... Ona hayran olmayan bir Türk düşünülebilir mi? İttihat ve Terakki cemiyetine üye olanların bazılarının ülkeyi düşünmekten çok statü için orada oldukları, oradaki varlığıyla istediği kadar parayı bulamayınca nasıl topukları bir yerlerine vura vura Hürriyet ve İtilaf Cemiyetine gittiklerini okuyoruz. Nasıl da günümüzde parti değiştirenleri hatırlatıyor! Dönemin okumuş hainlerinin çok olduğunu, dinin tamamen maşa olduğunu(bir dönem umumi ev işletenleri, üç beş sene sonra sarıklı hoca oluyor), halkın da bu şerefzikleri bildikleri halde nasıl hipnoz olmuş gibi bu düzenbazlara çanak tuttuğunu görüyoruz. Bu kadar hainin içinden sıyrılıp kurulmuş bu ülke. Bu kitabı okumak bana sinir krizleri geçirttiği gibi umut da aşıladı. Biz bu günleri atlatacağız. Talatlar, Mustafa Kemaller biter mi...
Ayrıca ana karakter Adnan beni öldürdü. Her kadını da elde etmeye çalışmazsın kardeşim! İnsanda bir ahlâk, bir utanma, bir kırmızı çizgi olur. Kimin kocası hasta Adnan hemen o kadının tepesinde, hangi arkadaşının karısı güzel Adnan o kadının dibinde, kim ona yüz vermedi Adnan aşkından deli divane. Ama hangi kadını elde etse o kadın ona sıradan, çirkin ve bayağı... İğrenç ötesi bir karakter Adnan...
Tarihî olayları kadar karakter tahlilleri çok iyiydi. İnsanın ruhundaki bütün çiğlikleri okuyabilirsiniz.
Çok güzel bir kitap. Biraz sabır istiyor. Ama bitince asla pişman olmayacaksınız.
Kitapla ve sevgiyle...