Hans, birinci dünya savaşı sona erince eve dönüyor. Kendisi bir doktor. Yazarin kendisi de doktormuş ve Yahudi olduğu için 1933 yılında eşiyle beraber Almanya'yı terk edene kadar doktorluğa devam etmiş. En son New York'a gidip yerleşmiş ve psikiyatr olarak devam etmiş hayatına. Kitapta geçen olaylar acaba yazarın başından mı geçti diye düşündüm açıkçası. Kitabı okumak aşırı güç. Asla akmıyor. Hans'ın zihninden geçenleri okuyoruz ama ben Hans öldü de mezardan mı kendini konuşturuyor diye düşündüm. Beni aşırı zorladı kitap. Okumasam da olurmuş açıkçası. Beğenmedim ben. Sonlarına doğru her şey karışıyor zaten. Neyi anlatıyor ne oluyor hepsi birbirine girdi.