Çoğu okur gibi Rus Edebiyatına ben de Dostoyevski'nin "Suç Ve Ceza" kitabı ile giriş yaptım , daha sonra Rus yazarlarına ait birçok roman okudum . Ve sonuçta ,neden bütün Rus yazarlarının Gogol'a saygı duyduğunu anladım.
Kısa hikayeler birbirinden farklı konular ile Petersburg Öyküleri harika bir kitap . Öyküler arasında bir seçim yapmak gerekirse "Palto " en ünlüsü. Yoksul bir memurun yeni bir Paltoya sahip oluşu ve ardından yaşanan traji komik olaylar. Bir Delinin hatıra defteri ve Burun'u okurken yavaş yavaş gülümseyip öyküyü kahkahalara bitiriyorsunuz.
Nevski Bulvarı'n dan yaptığım alıntılar ise ,hiç Gogol'u okumayanların onu tanımlarını sağlayacaktır.