Puan vermedi·312 syf.··
2026 34. kitabı
Bu kitabı hepimiz neden aldık, bence tek bir cevabı var: Gözlerinin Ardında. O finalle yazar hepimizin aklıyla fena halde oynamıştı. Böyle bir finalden sonra gelen kitabını merak etmemek zaten mümkün değil. Ama burada bir durun. Eğer aynı etkiyi bekleyerek okuyacaksanız… eyvahlar olsun. Gerçekten hayatınızın hatasını yapıyorsunuz. ​Yazar, psikolojik gerilim türünde bir şeyler ortaya koymaya çalışırken ne yazık ki rotasını belirleyememiş. Kıskanç abla figürü ve ailevi sorunlar arasında gidip gelirken, her şeyin en sonunda uykusuzluk problemine bağlanması bir noktadan sonra sabır sınıyor. Uyudum mu, uyandım mı, kapıyı kilitledim mi, bunu ben mi yaptım? şeklindeki bitmek bilmeyen iç sesler ve tekrarlar, beni canımdan bezdirdi. ​Kitabın en büyük eksikliği, elle tutulur bir olay örgüsünün olmaması. Yazar, olan biten olayları bize anlatmak yerine; ana karakterin kendi kafasındaki olay sonrası boşluklara tutunuyor. 150. sayfaya kadar belki bir ters köşe olur mu umudumu koruyarak okudum ama devamında umudumu tamamen kaybettim. Tüm kurgu, sadece uykusuzluk sorunu üzerine inşa edilmiş zayıf ihtimallerden ibaret kalmış. Karakterin sürekli sızlanması ve olmayan olayların çok yavaş ilerlemesi, konunun potansiyeli olmasına rağmen vasat olmaktan kurtulamamış. Bu benim şahsi fikrim. Kitabı okuyup sevenlere saygım sonsuz. •
Uyku YokSarah Pinborough · Yabancı Yayınları · 202683 okunma
·
68 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.