Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluş ve Yükseliş Dönemi, Feridun Emecen’in kaleminden çıkan ve benim için sıradan bir tarih kitabından çok daha fazlasını ifade eden bir eser oldu. Aslında bu kitabı ikinci kez okuyorum ve ilkine göre çok daha fazla keyif aldığımı açıkça söyleyebilirim. Hatta kitap beni o kadar etkiledi ki yeni tarih kitapları sipariş etme isteği uyandırdı belki sipariş vermiş bile olabilirim, ama aramızda :)
Eserde anlatımın akıcılığı ve olayların işleniş biçimi beni sürekli okumaya teşvik etti, ders çalışmam gereken anlarda devamlı aklımdaydı. Özellikle Fetret Devri gibi karmaşık ve birçok yerde iki üç cümle ile sadece küçük duraklama olarak anlatılan bir dönemin bile bu kadar sade ve etkileyici aktarılması gerçekten dikkat çekiciydi en azından benim için..
Kitapta sevdiğim paşalardan Zağanos Paşa ve Hadım Şehabeddin Paşa’yı görmek ise benim için ayrı bir mutluluk oldu. Onlarla karşılaşmak, adeta çok sevdiğim eski bir dostla yeniden karşılaşmış gibi hissettirdi. Bu durum, kitapla kurduğum bağı daha da güçlendirdi.
Öte yandan Osmanlı’nın yükseliş sürecini okurken hissettiğim heyecan da oldukça yoğundu. Olayların gelişimi, fetihlerin ardı ardına gelmesi ve devletin güçlenme süreci beni içine çekti ve adeta o dönemi yaşıyormuşum gibi hissettirdi.
Genel olarak bu eser, sadece bilgi edinmemi sağlayan bir kaynak değil; aynı zamanda tarih okumaya olan ilgimi artıran, beni motive eden ve keyif alarak okuduğum nadir kitaplardan biri oldu. Bu yüzden benim için özel bir yere sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Okumanın düz duvar tırmanmaktan çok öte olduğunu, ne durumda okursam okuyayım düşünmeme katkı sağlayan düşüncemi harekete geçiren, tekrar okumaya değer bulduğum nitelikli bir çalışma olmuştur.
Sıradaki kitaplarımdan alacağım verimi tahmin edemediğim için beylik laflar etmeyeceğim siz en iyisi ben onları okurken bu kıymetli esere bir şans verin...
Çok keyifli Okumlar :)
Osmanlı İmparatorluğu'nun Kuruluş ve Yükseliş TarihiFeridun M. Emecen