Spoiler
Tarımla uğraşan bir ailenin topraklarından sürülmek zorunda kalmasıyla bir kamyona binerek akşam yemeği parasına çalışacakları iş arayışları ve bu yolculukta aile üyelerinin teker teker yitirilmesi…
Kitap o kadar kalın olmasına rağmen bir çırpıda okunuyor, meraktan bir günde 400 sayfa okudum. Bir de kitaptaki herkese sıfatıyla hitap edildiği için ( anne anne amca John amca gibi ) okuması oldukça kolay.
Anne benim anneme benziyor ve her sorunu çözüyor, çok güzel yazılmıştı uzun bir karakterden bu kadar hoşlandığını hatırlamıyorum, gerçek bir kahramandı, öyle ki kendisi tek başına başka bir kitap konusu olabilir düzeyde bi karakter.
Steinbeck iyi olma duygusunu inanılmaz güzel işlemiş, Tom hep ravza gibi cesur ve herkesi düşünüyor Al da hep benim gibi her zaman önce kendini düşünüyor.( Aggie ile buradan gideceğiz kısmında inanılmaz sinirlendim. ) Rosa mıymıntı bir karakter ve çok ağlıyor.
Önce en zayıflar sonra inancı olmayanlar ölür, sonra güçlüler kalır.