7/10
·126 syf.··
2026 27. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 28 Mart 2026 11:06
Maksim Gorki'nin Ana kitabında da olduğu gibi ezilen insanlar asla birlik içinde olamıyor! Alt kesimden insanlar birlik olsalar parasıyla güç sahibi olanlar bu kadar rahat ezemeyecek emekçi insanları. Ama işte... başta emekçi insanlar birbirlerini eziyor. Yazarın bu yaklaşımını çok haklı buluyorum. Kitapta çok fazla karakter var ve hepsi birbirinin sözünü kesiyor, çorba gibi konuşmalar. Tabiri caizse biri kalk gidelim derken diğer karakter b.k yeme otur diyor. Biri ölüyor, içlerinden bazıları ölüye saygı duymaksızın alay ediyor. İş kazasında kolu ezilmiş ve kesilecek olan kişiye biri "kolun olmadan geçinemezsin," diyor pat diye, teselli etmek yerine. Gücü olan acımasız ama gücü olmayanlar da kendi konumundaki kişilere karşı acımasız! İnsan insanı sevmiyor! İnsan insana saygı duymuyor! Herkes kendini kurtarma derdinde!
Ayaktakımı ArasındaMaksim Gorki · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20222,542 okunma
·
70 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.