·160 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Mart 2026 21:32 Beni aşırı şaşırtan bir kitap oldu, kitabın adına bakınca sanki mutsuz bir kitap okuyacakmışım gibi gelmişti çünkü Sonbahar bana biraz kasveti hatırlatıyor ancak bu kitap mutsuz bir kitap değil aksine yaş almış 2 insanın mutluluklarını, kendilerini, birbirlerini ve hayatı yeniden keşfedişlerini okuyoruz. Kitabımızın ana karakteri olan Addie uzun zaman önce kocası öldüğünden ve yalnızlıktan muzdarip olduğundan bir gün Lois adında komşusu olan adama bir teklifle gider. Bu teklif: her gece birlikte yatıp sohbet etmek. Lois şaşırır ve beklemediği bir tekliftir o yüzden çevreyi katarak elalem ne der diye Addie’ye söyler ancak Addie elalemi umursamayacak kadar yalnız kalmıştır ve aslında iyi bir insan olduğundan uzun zamandır Lois’i gözlemlemiş ve karar kılmıştır. Böylelikle her gece sürecek yatak arkadaşlığı başlar ancak bu yatak arkadaşlığı cinsellikten tamamen uzak uyuyana kadar sohbet edip birbiriyle konuşma, birbirinin yalnızlığını paylaşma durumudur. Tabi zaman geçtikçe sevgi ve alışkanlık durumu da olucaktır. Hayatlarında bir gün büyük değişikliklerin başlangıcı olarak Addie’nin torunu Jamie, annesi ile babası ayrılık durumları olduğundan Addie’ye gelip kalmak durumunda kalır ve Addie, Jamie ile Lois’i tanıştırıp böylelikle hayatlarının seyrini daha da değiştirirler. Bu 3’lü iyi bir dost olurlar ancak maalesef hayatları istedikleri gibi gitmeyecektir ve Addie gibi cesur bir kadının bile elini kolunu bağlayacak bir durum gerçekleşecek ve Lois ile durumları sekteye uğrayacaktır.
Mükemmel bir kitaptı cidden. Akıcı, okunaklı, anlaşılır ve okurken insanı zevke getiriyor kitap. Lois ile Addie’nin arasında yaşanılanları okudukca insan yaş alsa bile bazı duyguları aradığını ve sevgi durumunun hiç geçmediğini, bazı şeylerin olmasa bile mesela cinsellik gibi insanın yine de sevdiği insanla her şeyi yapabileceği ve sorun etmeyeceğini öğretiyor insana. Ayrıca her insan, kendini farklı şekilde sevicek bir ruha bir insana ihtiyaç duyar yatak arkadaşlığı bile bir insanı çok farklı şekilde hissettirebilir o yüzden hayatımızda olan veya hayatımıza giren insanların değerini bilmemiz gerekiyor.