·736 syf.····Okunma: 31 Mart 2026 21:47 Uzun süredir kitaplığımda duran ve okumaya çekindiğim bir kitabı çok beğenerek bitirmenin hazzını yaşıyorum. 700 sayfalık bir kitabı baştan sona hiç sıkılmadan merakla okudum. Ortaçağ'da bir manastırda işlenen cinayeti soruşturmak üzere başka bir manastırdan gelen rahip William ve yardımcısının kilise içerisindeki cinayeti çözme macerasını anlatıyor. İşlenen cinayetin ardından bir dizi cinayet daha işleniyor ve bu cinayetler manastır içinde bulunan gizemli bir kütüphane üzerinden çözülmeye çalışılıyor. Kitabı okurken Game of Thrones dizisini izlerken kapıldığım kırgın bir heyecana tutuldum acaba sırada kim var, kim öldürülecek? diye. Aslında polisiye roman okumayı hiç sevmem. Bütün bir kitap sadece sonu için okunuyormuş ve süreçte yaşananlar bir anlam ifade etmiyormuş gibi gelir bana fakat bu kitapta süreçte anlatılanlar o kadar yoğun ki.. Hıristiyanlığa dair birçok bilgi aynı zamanda eski ilmi kitaplar hakkında bilgiler çok hoşuma gitti. Araya sıkıştırılan küçük bir aşk hikayesi de vardı yalnız bu aşkta yanan yine tabiki kadın oldu.
Kitabın içinde dini hassasiyeti olanları kızdıracak cümleler de vardı beni rahatsız etmiyor fakat bazı okurlar sırf bu yüzden kitabı yarım bırakıyor. Sadece kendi düşüncelerimize ve inançlarımıza uymuyor diye bir kitabı yarım bırakmanın entelektüel bir olgunluktan uzak olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir eser, ideolojik içeriğinden bağımsız olarak edebi değeri, dili veya yazıldığı dönemin sosyolojik yapısını anlamak adına da kıymetlidir.