Puan vermedi·120 syf.····Okunma: 31 Mart 2026 23:07 #okudumbitti
Şiir okumayı çok seviyorum bir yeni tanıştığım yazar ve kitabından size biraz bahsetmek istiyorum. Yaşam öyküsü ve yaşadığı dönem, coğrafya ve ülkesinin tarihi düşünüldüğünde Aslında şiire ne kattı ve ne hissetti ne demek istediği anlaşılacaktır. Yazar için en iyisi en önemlisi şiirdir. Yazarımızın hayat hikayesini okudukça şiire Neden merak sardığı anlaşılıyor.Çünkü muhafazakar bir toplumun içinde doğan furuğ, Despot bir asker olan Baba gelenekselliğin sınırlarından çıkmayı başaramamış baskıcı bir eş, nesneleştirmeye çalışan kadın...Yazarımızın gördükleri yaşadıkları yaşadığı dönemde ki çarpışmalar ülkenin sorunları göz gördüğünü unutmaz yazar da unutmamış ve en sonunda düşünceleri Haykırış olmuş... ve başarmış dünyaya büyülü bir miras bırakmış. Yazar genellikle hayat, ölüm, mutluluk ,keder ,doğanın güzelliği, toplumsal baskı, adaletsizlik ve düzensizliğe karşı düşüncesi...çirkinlik, umut, umutsuzluk, dünya temalarının yanı sıra kadın ve kadın eşitsizliğini de ele almıştır.
"Bu hayat acıdan beslenen, acıyla Örülmüş bir hayattır. Ne kadar Kaçmak istersen iste Bir türlü peşini bırakmayan bir ağrı... Kalbi çatlatan bir acı..."
#alıntılar
♡ Sessizlik nedir ,nedir Ey Biricik sevgili?
Sessizlik,Söylenmemiş sözlerden başka nedir?
♡ Biz yitirmiş olmamız gereken ne varsa yitirmişiz ,
ışıksız ,yola Düşmüşüz biz
♡ Saçlarıma bir çiçek taksaydım Eğer
bu sahtekarlıktan ve başımda kokuşmakta olan
bu kağıt taçtan
daha iyi değil miydi?
♡ yok olmuş yüzleriyle tanışmaktan korkmayan kimseler var mıdır hala?
#iranedebiyatı #şiir #kadınşairler