Konu ölüm olunca insanların maskeyle gezdiğini söyler Montaigne. Bu kadar içinde olunan bir şeyi bu kadar görmezden gelmektir varılan sonu acı kılan. Eğer o maskeyi taşımazsa insan, gerçekleri daha net görecektir. Bir maskeyle insanın göreceği şeyler, o maskenin görebildiği şeylerle sınırlıdır. Ayrıca, ölümü görmezden gelmemiz durumu değiştirmiyor; zira hepimiz ölümün geçtiği yolun üzerindeyiz.
Sayfa 40