Spoiler içerir
8/10
·256 syf.··
2026 30. kitabı
Gerçekten bambaşka bir kitap... Ben genelde şiir gibi yazı türklerini çok sevmem, bana okuması biraz daha zor ve romantik gelir. Ama bu kitap... Kitaba ilk başladım ve çok farklı geldi yazım tarzı. Yazım tarzına alıştıktan sonra birden Hakkari'nin Pir köyüne ışınlandım sanki. Okurken yaşadım. İliklerime kadar işledi kitap O köydeki soğuğu, cehaleti, ayrımı, hastalığı, garibanlığı yaşadım. Gerçekten mükemmel bir kitap. Elinize aldığınız gibi bitecek ama etkisi bir ömür sürecek kitaplardan. Halit'in daha doğmadan borçlu olması, doğan bebeklerin sadece o köyde doğdukları için ölüme mahkum olması... Çocukların farklı seviyede olması ama aynı sınıfı paylaşmaları, özel hayatı bile hiçe sayıp yokluk yerinde kendini bir halt sana Vali, garibanlığa mahkum edilen insanların garibanlığık devamı gelen cehaletleri.. Gerçekten o kadar gerçek, o kadar içimizden ve düzeltmemiz gereken bir düzen ki... Tek sevmediğim okulda düşlediği, kısım. Açıkçası burası için bile tartışabilirim. Evet yaşadığı o yalnızlık, o yaşam şartlarının insanı insanlıktan nasıl çıkarttığını gösteriyor yazar bize ama her insanlıktan çıkan da pedofili olmuyor sonuçta ? O kısımı hiç beğenmedim, yazar istediğini yaptı, okuyucu olarak beni çok rahatsız etti ama karakterin bu derece çıldırma eşiğine gelmesi... Evet bu derece bir insanlıktan çıkış olan bir yer olsa bile böyle bir düşünceyi düşünmek bile başlı başına hoş değil.
Hakkari’de Bir MevsimFerit Edgü · Everest Yayınları · 202313,9bin okunma
·
21 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.