Bu kitap beni gerçekten çok etkiledi. Raif Efendi’nin iç dünyasını okurken ona karşı hem üzüldüm hem de onu çok iyi anladığımı hissettim.
En çok da Maria Puder ile olan ilişkisi bana dokundu. Aşkın bu kadar derin ama aynı zamanda hüzünlü olması beni etkiledi.
Kitap bende biraz buruk bir his bıraktı ama yine de çok güzeldi. Bence insanın iç dünyasını en iyi anlatan kitaplardan biri.