Kardeşler düşman. Ortada miras, yalancı şahitler, açılan davalar. Silahtar Ali paşa ailesinin yozlaşıp çöküşünü anlatıyor. Abdülhamit dönemi bu işin arka planı. Geçmiş yada şimdiki dönem fark yok. Tek fark bu romanın M.Ş.Esendal'ın ilk romanı olması nedeniyle okumaya değer. Gayet sürükleyici. Okurken sıkmaz ancak yazar burada çok az bir diyalog kullanmış. Özlü sözler az. Bu işin "Filmi olsa izlenir." denir ya aynen öyle. Filmi olsa izlenir.