8/10
·280 syf.··
2026 36. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2026 17:28
herkese merhaba, okumalarınız nasıl gidiyor? size bugün sevdiğim bir yazar olan #freidamcfadden dan #dkoğuşu #wardd ile geldim. açıkçası her ne kadar sosyal medyada yazarın en zayıf kitabı olduğu iddia edilse de benim hem en merak ettiğim kitaptı hem de okurken gerçekten kafamı dağıtan bir kitap olarak beğendim. tıp öğrencisi Amy, çeşitli birimlerde rotasyon yapmaktadır. bu seferki rotasyonu ise pskiyatri bölümünün kilitli koğuşu olan D koğuşundadır. Amy rotasyonunu öğrendiğinden beri çok endişelidir çünkü geçmişinde sakladığı bazı şeyler vardır. koğuşa geldiğinde onu sınava çalışmak gibi bir sebepten terk eden Cameron ile de karşılaşınca büsbütün rahatsız olur. gece nöbetinin bir an önce bitmesini arzular. bu esnada nöbetçi doktor Beck ve bir hemşire dışında koğuşta sadece hastalar vardır. giriş çıkış bir koda bağlı ve içerde telefon çekmemektedir. Amy, nöbet boyunca hem hastaların huzursuz hallerinden, hem geçmişi yüzünden oluşian paranoyasından hem de geçmişten bir hayalet gibi gelen çocukluk arkadaını koğuşta bulmasıyla iyice gerilir. hastaların hepsi o gece tecritteki hasta tehlikeli Sawyer tarafından öldürüleceğini söyler. Amy'nin paranoyası iyice tetiklenirken bir yandan da lise döneminde arkadaşı Jade ile olan bölümleri okuruz. yazar yine çok hızlı okunan çok iyi bir iş çıkarmış. özellikle hasta profilleri gerçeğin biraz üzerinde olsa da birlikte düşününce oldukça iyi bir gerilim ortaya çıkmış (normalde kilitli koğuş dahi olsa bu kadar şizofreni hastasının aynı anda olması biraz gerçeküstü çünkü bilinenden daha az rastlanıyor. hasta profilleri, kendini örümcek adam sanan bir adam, tanrının oğlu olduğunu söyleyen bir adam, örgü örmeyi çok sever gibi yapan çok yaşlı bir kadın, ilaç denemesindeki bipolar jade, insanları öldürmesini söyleyen sesler duyan Will ve tecritte herkesi ölümle tehdit eden sawyer. cameron profil olarak aşırı nefret ettiğim bir eski arkadaşımı hatırlattı bana. bizim rotasyonlarımızda da böyle davranan inek ama egolu birini düşündüm onu okurken. kitabın hastalarla tanışma anlarında bazı şeyleri tahmin eder gibi oldum ki bu çok fazla gerilim ve ters köşe okumaktan oluyor. en beklenilmeyeni beklemeyi öğrendik sanırım kitaplardan. "bence bu yaaa" dediğim şeyler oluyor. sonuç olarak ben kitabı baya sevdim. mcfadden beni henüz hiç şaşırtmadı. ve cümleler arasında gereksiz süslü edebiyat yapmaya kalkışmadığı için onu ayrı seviyorum.
D KoğuşuFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20243,602 okunma
·
59 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.